Лекції у рамках Жан Моне Модулю «Здорова економіка та політика: європейські цінності для України»

У вересні–грудні 2023 року Наталія Летуновська провела серію лекцій з курсу «Здоровий регіональний розвиток: кращі європейські практики»» для студентів різних спеціальностей в рамках Жан Моне Модулю «Здорова економіка та політика: європейські цінності для України» (HEPE4U). Лекції були цікавими та корисними для студентів. Загалом до занять доєдналося більше ніж 40 студентів. Лектор розповіла про специфіку законодавства Європейського Союзу у сфері регіонального розвитку, основні принципи та особливості реалізації здорового підходу в регіональному розвитку країн ЄС, головні завдання та цілі європейської ланки Всесвітньої організації здоров’я, а також про основні тенденції в галузі оздоровлення ЄС та в Україні. Запрошеними спікерами на заняттях були: Людмила Сагер – доцент, Словацька академія наук та Анна Росохата –  старший викладач, Сумський державний університет. Студенти отримали можливість ознайомитися з викликами та перешкодами, що стоять на шляху до формування здорового підходу в регіональному розвитку в Україні та про рішення, які можуть допомогти вітчизняним суб’єктам підприємницької діяльності в сегменті здорової продукції стати більш конкурентоспроможними на світовому ринку. Студенти дали високу оцінку набутим знанням у рамках курсу та їх актуальність. Курс дав можливість їм поглибити знання з важливої тематики та ознайомитися з найкращими європейськими практиками впровадження здорового підходу в регіональному розвитку.

Нові виклики для викладачів курсу «Політика згуртованості ЄС: особливості просування для формування стійкої конкурентоспроможності регіонів»

На початку грудня завершився цикл занять з дисципліни «Політика згуртованості ЄС: особливості просування для формування стійкої конкурентоспроможності регіонів». До курсу приєдналися студенти ННІ бізнесу, економіки і менеджменту та Медичного інституту Сумського державного університету. Викладачами даного курсу були виконавці проєкту Людмила Сагер, Наталія Летуновська та Анна Росохата.
Слухачі даного курсу мали можливість ознайомитись із широким колом питань: починаючи із принципів, цінностей, цілей політики згуртованості ЄС, ролі стейкхолдерів у впровадженні політики згуртованості та аналізом інструментів просування політики згуртованості, завершуючи визначенням елементів дорожньої карти впровадження принципів політики згуртованості за окремими напрямками розвитку регіонів України у воєнний та післявоєнний періоди.
Завершення даного курсу у поточному році сформував нові виклики перед викладачами, зважаючи на відгуки, отримані від слухачів курсу, а також на буремні часи не тільки для українського суспільства, але і турбулентність економічного та політичного середовища на світовій арені. Аналіз поточної ситуації демонструє необхідність дедалі більшої згуртованості навколо вирішення тих чи інших питань, і черговий раз підкреслює важливість поширення принципів політики згуртованості.

Пройшла серія тренінгів на тему: «Торгівельні майданчики в Україні та світовий досвід»

23 і 30 листопада відбулась серія тренінгів для слухачів спеціальності «Маркетинг» на тему: «Торгівельні майданчики в Україні та світовий досвід», яку провела к.е.н, старший викладач кафедри маркетингу Росохата Анна. У двох частинах тренінгу учасники ознайомились із наявними можливостями просування екологічних товарів та товарів, які мають соціально-орієнтовну складову. У рамках тренігів було представлено основні поняття за тематикою, розглянуті успішні кейси Україіни, країн Європи та світу. Також учасники мали можливість самостійно обрати товар із екологічною складовою або ті, що орієнтовані на соціальну відповідальність, та дослідити можливості їх реалізації на конкретних маркетплейсах, розробити товарний контент, знайти шляхи просування за допомогою інструментів торгівельних майданчиків. За результатами тренінгів слухачі презентували свої результати та поділились отриманими навичками з іншими. Окрім того, за результатами проведених тренінгів учасники залишили свої відгуки та показали як змінився рівень їх знань і навичок після долучення до заходів. 

Особливості використання маркетингу у питаннях здорового способу життя

23 листопада 2023 року відбулася лекція від к.е.н., доцентки кафедри маркетингу Летуновської Н.Є. для студентів Конотопського індустріально-педагогічного фахового коледжу СумДУ (м. Конотоп), що була присвячена використанню маркетингових інструментів у сфері питань промоції здорового способу життя серед населення України. Лекція проводилася в рамках міжнародного освітнього проєкту Jean Monnet Module (Erasmus+) «Healthy Economy and Policy: European Values for Ukraine», спрямованого на поширення європейських цінностей щодо забезпечення здорового розвитку України. Упродовж лекції говорили про законодавчі особливості протидії поширеності «тютюнової епідемії» серед населення в країнах ЄС та з характерними рисами руху проти тютюнопаління в Україні. Обговорювали сильні сторони законодавчих та громадських ініціатив в Україні, зокрема, цікаво, що Україна входить до списку країн світу з найбільшими досягненнями в сфері антитютюнових інформаційних кампаній у мас-медіа. Під час лекції були підняті питання соціальної реклами проти шкідливих звичок в Україні та те, наскільки розвинена в нашій державі інформаційна робота серед населення щодо небезпеки куріння. Інтерес серед слухачів викликали приклади маркетингових кампаній щодо протидії поширенню шкідливих звичок.

МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В СФЕРІ АДВОКАЦІЇ ЗДОРОВ’Я ТА СОЦІАЛЬНОГО РУХУ ПРОТИ КУРІННЯ

Цього понеділка лекція від доцентки кафедри маркетингу Летуновської Н.Є. в рамках реалізації проєкту Жан Моне була приурочена до Всесвітнього дня відмови від тютюнопаління. Основними питаннями, які розглянули під час лекції були шкода організму людини від вживання тютюнових виробів та інструментарій маркетингу, який застосовують для інформування населення про негативний вплив паління. Упродовж лекції було наведено низку цікавих прикладів використання маркетингових технологій: цифрові банери, флешмоби, ілюстрації у стилі «шокуючий креатив», освітні проєкти, зокрема соціальний проєкт кафедри маркетингу Сумського державного університету «No smoking» із виставкою фоторобіт та інсталяцій від студентів. Також інтерес аудиторії викликало питання недобросовісності маркетингових стратегій тютюнових компаній, які маніпулюють свідомістю людей для відбілювання своєї репутації та збільшення споживання своїх виробів серед населення

Завершення активного тижня "Healthy behaviour - healthy consumption"

Наприкінці активного тижня мали надзвичайно цікаву та корисну зустріч на тему “Згуртованість суспільства: як діяти відповідально по відношенню до себе та оточуючих”. Спікером цього заходу був  кандидат медичних наук, керівник банку крові Комунального некомерційного підприємства “Сумська обласна клінічна лікарня” Любчак Владислав. У лекції-дискусії було підняте до обговорення питання донорства як одного з видів суспільної соціальної відповідальності по відношенню до оточуючих та його важливість в умовах воєнного часу. Під час лекції була проведена віртуальна екскурсія закладом лікарні з демонстрацією обладнання для збору крові.
Дякуємо спікеру за цінну інформацію та унікальну екскурсію закладом, що спеціалізується на роботі з донорами. Зустріч надихнула нас бути більш відповідальними по відношенню до оточуючих. 
Цією лекцією закінчився цикл заходів у рамках активного тижня “Healthy behaviour - healthy consumption”, за результатами якого всі учасники отримали сертифікати.

Дослідження можливостей краунфандингу для екологічних і соціально-орієнтованих товарів/послуг та для промоції здорової поведінки


Старший викладач кафедри маркетингу Росохата Анна провела практико-орієнтований захід – воркшоп для слухачів курсу на тематику «Краундфандинг соціально-екологічного спрямування: світовий досвід та можливості для України». На заході були обговоренні наявні успішні кейси європейських представників та можливості для українців у сфері краундфандингу, студенти отрмали завдання і в групах презентували сучасні краундфандингові платформи, їх можливості, орієнтація для бізнесу і суспільства, можливості використання фізичними та юридичними особами з України, а також низка інших питань. Обговоренню також підлягали питання вибору краундфандингових платформ для екологічних і соціальних товарів/послуг, а також для промоції здорової поведінки. В результаті проведеного практичного воркшопу студенти дослідили наявні можливості краундфандингу, отримали нові навички, щодо презентації своїх ідей щодо екологічних і соціально-орієнтованих у середовищі інтернет з огляду на конкурентне середовище, враховуючи досвід Європи та світу.

Здорова поведінка - це модна тенденція чи необхідність? Проведення воркшопу у рамках PROactive week "Healthy behavior - healthy consumption

19 жовтня відбувся другий захід активного тижня “Healthy behaviour - healthy consumption”.  Зустріч пройшла у вигляді воркшопу на тему “Здорова поведінка - це модна тенденція чи необхідність?” Саме це запитання було поставлене учасникам на початку зустрічі. Після виступу спікера кожен бажаючий мав можливість висловити свою думку стосовно даного твердження у вигляді інтерактивного опитування, підготовленого організаторами активного тижня. Спікером заходу була Вікторія Гарбузова, докторка біологічних наук, професорка, завідувачка кафедри фізіології і патофізіології з курсом медичної біології, сертифікована тьюторка за педагогічною технологією проблемно-орієнтованого навчання за грантовою програмою Tempus, майнд-фітнес тренерка. Під час зустрічі обговорили широкий спектр питань, що стосувалися формування нейронних зв’язків під час створення здорових звичок, процес відновлення нервових клітин, класифікація людських емоцій, здорове споживання, важливість фізичної активності для профілактики захворювань, здорового харчування, керування особистими емоціями, психологічних аспектів щодо формування хелс-відповідальної поведінки тощо. 
Учасники воркшопу (студенти та аспіранти Сумського державного університету, Конотопського індустріально-педагогічного фахового коледжу СумДУ, Національного технічного університету Київського політехнічного інституту ім. Ігоря Сікорського) мали можливість задати проблемні запитання лектору, отримати слушні поради щодо формування власного раціону харчування та збалансування емоційного стану під впливом негативних факторів зовнішнього середовища.

Відбулися лекції з курсу «Здорова поведінка та мотивація споживачів: ЄС та Україна»


Старший викладач кафедри маркетингу, к.е.н. Росохата Анна провела декілька з лекцій із циклу курсу «Здорова поведінка та мотивація споживачів: ЄС та Україна» для студентів спеціальності маркетинг 3 курсу навчання. Лекції були інтерактивні із використанням сучасних технологій презентації даних. Студенти мали можливість не лише дізнатись нову інфомрацію стосовно сучасних актуальних трендів мотивації споживачів в країнах Європейського союзу, а також погенерувати свої ідеї до можливостей впровадження даних трендів на терені України. Спільні дискусії та обговорення дали можливість більш глибоко дослідити питання здорової поведінки молоді, її мотивації до використання екологічних товарів, а також впровадження маркетингових інструментів для формування їх політики просування та торгівлі на території України.

Проведення круглого столу в рамках реалізації PROactive week "Healthy behavior - healthy consumption"

В рамках проведення активного тижня "Здорова поведінка - Здорове споживання" 17 жовтня відбувся круглий стіл на тему "Сучасні виклики епохи надмірного споживання".
Участь взяли студенти та викладачі Сумського державного університету (м. Суми), Конотопського індустріального-педагогічного фахового коледжу СумДУ (м. Конотоп), НТУ КПІ ім. Ігоря Сікорського (м. Київ).
Під час круглого столу було визначено сутність, виклики та каталізатори надмірного споживання, необхідність і способи подолання його наслідків. Зокрема обговоренню підлягали питання запланованого застарівання, впливу моди та інфлюенсерів на зростання обсягу споживаних товарів. Спікери також поділились інформацією щодо європейського досвіду управління відходами, запровадження принципів шерингової економіки, ресайклінгу як одних із багатьох елементів подолання наслідків надмірного споживання, а також станом реалізації даних принципів в Україні. Під час жвавої дискусії було сформовано основні напрямки переходу до більш раціональної поведінки для споживачів та запропоновано ряд заходів на рівні державних та місцевих органів влади на основі принципів згуртованості, які пропагуються ЄС.

 

ВІДПОВІДАЛЬНА ПОВЕДІНКА В ДИДЖИТАЛ-СЕРЕДОВИЩІ: ВЕБРЕСУРСИ В СФЕРІ ЗДОРОВ’Я ТА ПРОМОЦІЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ЦИФРОВИХ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ


Ключовим питанням лекції, яку провела к.е.н., доцент кафедри маркетингу Летуновська Н.Є., було з’ясування ключових характеристик, притаманних відповідальній поведінці користувача мережі «Інтернет». Було розкрито питання особливостей користувача, що шукає інформацію в сфері здоров’я, які вебсайти він чи вона відвідує перш за все, на які соціальні мережі посилається, сторінки яких відомих блогерів така людина читає та ін. Лекція включала виклад матеріалу щодо портрету цільового користувача інформації про здоров’я в діджитал-середовищі та рекомендований комплекс маркетингових інструментів інформаційного впливу на таку особистість. Виконане студентами завдання щодо сегментації користувачів Інтернету за демографічними та психографічними характеристиками дало можливість поглибити уявлення про інструментарій диверсифікованого впливу на різні категорії користувачів у цифровому середовищі та поділитися думками про доцільність використання віртуального інформаційного середовища для промоції здорового способу життя.

Продовжуємо поширювати інформацію про проєкт

Реалізатори проєкту з метою дисемінації передового та інноваційного досвіду Європейського Союзу щодо здорової поведінки та мотивації суспільства здійснили дослідження та оприлюднила його на виступі 3-ї Міжнародної міждисциплінарної наукової конференції «Цифровізація та стійкість для управління розвитком: економічні, соціальні та екологічні аспекти» (14-15 жовтня 2023 р., Лондон, Великобританія). Так, Росохата Анна разом із аспірантами кафедри Хоменко Лілією та Нестеренко Володимиром презентували напрацювання на тему: «Управління відходами в європейських країнах: індикатори, кластеризація та соціально-економічні наслідки». Робота спрямована на аналіз підходів до управління відходами та розподіл їх на кластери. Цілі дослідження полягали у визначенні показників, пов’язаних з управлінням відходами, та дослідженні їх взаємозв’язку; проаналізувати основні групи рішень щодо поводження з відходами, які використовують європейські країни, та визначити кластери управління відходами за найважливішими параметрами. У роботі висунуто гіпотезу про те, що існує кілька загальних груп рішень щодо поводження з відходами (переробка, спалювання або утилізація є перевагою). І цей метод впливає на рівень доходів, здоров'я, тривалість життя населення і пов'язаний з освітою. Об’єктом дослідження є 22 країни Європи. Предметом дослідження є показники, пов’язані з поводженням з відходами та життям населення. Як результат було  оприлюднено, що наявні 3 кластери Європейських країн, які відрізняються за характеристиками, наведеними вище. Результати цього дослідження можуть бути використані урядовцями для розробки рекомендацій щодо покращення системи поводження з відходами в їхніх країнах, а вченими – для подальших досліджень.

ЩО ВИЗНАЧАЄ СТАВЛЕННЯ ДО ВАКЦИНАЦІЇ СЕРЕД НАСЕЛЕННЯ: РОЛЬ КУЛЬТУРНИХ ФАКТОРІВ У ЛЕКЦІЇ ВІД ПРОФЕСОРА УНІВЕРСИТЕТУ НЕАПОЛЯ «PARTHENOPE»

У рамках реалізації проєкту Жан Моне «Healthy Economy and Policy: European Values for Ukraine» 24 жовтня 2023 року була проведена відкрита лекція від італійського професора на тему «Tightness and Loseness as cultural factors: an application to explain vaccination attitudes». Спікером заходу був Вінченцо Альфано – професор університету Неаполя «Parthenope» (Італія). Він поділився зі слухачами заходу (студентами, аспірантами та викладачами Сумського державного університету) емпіричними результатами наукових досліджень щодо ролі культурних чинників у ставленні населення до вакцинації, особливостей урахування культурних факторів при розробленні та реалізації державної політики профілактики захворювань. Усі слухачі лекції отримали сертифікати та поглибили свої знання щодо ролі культури в формуванні адекватної реакції на зовнішні ризики різної природи.

ТИЖДЕНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПРОСВІТИ У МАРКЕТОЛОГІВ

У жовтні активності в рамках проєкту Jean Monnet набувають обертів. На заняттях із дисципліни «Marketing Research» студенти-маркетологи разом із викладачем кафедри маркетингу Летуновською Н. Є. у рамках дослідження здорових трендів на ринку проаналізували екологічну тенденцію в сфері автомобільної індустрії для електрокарів та гібридних автомобілів: від першого Toyota Prius у 1997 році до цілої лінійки моделей екологічних Toyota в 2023 році; порушили проблеми можливості здорового підходу до формування меню в закладах швидкого харчування; розібралися в співвідношеннях концепцій «healthy», «organic» та «natural» foods. Студенти підготували цікаві доповіді до тематичного семінару з цікавими презентаціями, на яких визначили портрет покупця екологічно спрямованої продукції, запропонували доцільні цінові стратегії просування товарів здорового сегменту та дали обґрунтування власному баченню доцільності розвитку та впровадження на ринку здорової продукції.