ЗВІТ ПРО СТАЖУВАННЯ В США У РАМКАХ FULBRIGHT VISISTING SCHOLAR PROGRAM

16 грудня доцент кафедри маркетингу Наталія ЛЕТУНОВСЬКА презентувала звіт за результатами свого стажування в Пенсильванському державному університеті на базі Школи менеджменту гостинності (м. Стейт Колледж, США) у рамках Програми Фулбрайт.

Під час доповіді вона поділилися інформацією про ті напрямки, у яких працюють наукові школи цього університету, про можливості лабораторного обладнання для проведення досліджень та про особливості організації навчального процесу в цьому закладі.

Наталія поділилася своїм досвідом свіпраці з науковцями Лабораторії Food Decisions Research (щотижневі дослідницькі зустрічі представників лабораторії, організація щорічних симпозіумів, робота над проєктами в сфері менеджменту гостинності та ін.). Наталія підкреслила роль диджиталізації для перспективного розвитку Пенсильванського державного університету та те які досягнення вже у цій сфері має цей заклад, на яких плафтформах здійснюється навчання та комунікація між студентами та викладачами.

Окремий блок звіту стосувався українського питання та ініційованим представниками університету заходам на підтримку України.  Серед напрямків подальшої співпраці з університетом проведення спільних наукових досліджень (поведінкові аспекти населення у галузі харчування, аудіомаркетинг в сфері гостинності), проєкт із розроблення диджитал-карти закладів харчування, проведення заходів віртуальної мобільності.

ПОЧАТОК СТАЖУВАННЯ У ЧЕСЬКОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ПРИРОДНИЧИ НАУК

16 грудня 2024 року доцент кафедри маркетингу Анна РОСОХАТА розпочала тижневе стажування в Чеському університеті природничих наук (Czech University of Life Sciences Prague, CZU). Стажування триватиме до 20 грудня 2024 року та реалізується в рамках проєкту Чеської агенції розвитку «Strengthening AgriSciences in Ukraine: AgriSci-UA».

Приймаючою стороною виступає Факультет тропічних аграрних наук (Faculty of Tropical AgriSciences) Чеського університету природничих наук. Основною темою стажування є дослідження у сфері сталого управління відходами, зокрема, переробка відходів для енергетики, поведінка споживачів у процесі сортування, а також вивчення сучасних підходів до відновлення екологічних систем у післявоєнний період.

Стажування передбачає встановлення наукових контактів із дослідниками Чеського університету природничих наук, обговорення можливих напрямів співпраці у сфері сталого управління відходами, участь у наукових консультаціях і презентацію власних досліджень. Крім того, під час стажування планується визначити перспективи спільних проєктів та ініціатив, що стосуються післявоєнного відновлення України.

Це стажування відкриває нові можливості для міжнародної співпраці, спрямованої на сталий розвиток та екологічне й економічне відновлення України.

 

ЗРАЗКОВА АКРЕДИТАЦІЯ ПРОГРАМИ «МАРКЕТИНГ» З ПІДГОТОВКИ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ

Восени 2024 року на кафедрі маркетингу БІЕМ СумДУ проходила акредитація освітньо-наукової програми “Маркетинг” з підготовки докторів філософії. За результатами ретельної експертизи, проведеної Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти програма отримала найвищу оцінку – «зразкова».

Відповідне рішення було ухвалено на засіданні Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти 12 листопада 2024 р.

Цей результат є спільним досягненням усієї команди #невгамовних та  індикатором високої якості освітнього процесу та відповідності програми сучасним вимогам галузі. Також це стимул для подальшого розвитку. Ми й надалі прагнемо бути лідерами на ринку та готувати висококваліфікованих науковців, здатних вирішувати складні завдання сучасного бізнесу.

Висловлюємо щиру вдячність нашим аспірантам, чиї успіхи та досягнення є найкращим підтвердженням ефективності навчання; викладачам за їхню наполегливу працю, професіоналізм та відданість справі у підготовці висококваліфікованих фахівців та університету за постійну підтримку, створення сприятливих умов для розвитку освітніх програм та впровадження інновацій.

СУМСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ПІДПИСАВ МЕМОРАНДУМ ПРО СПІВПРАЦЮ З КАЗАХСЬКИМ НАЦІОНАЛЬНИМ АГРАРНИМ ДОСЛІДНИЦЬКИМ УНІВЕРСИТЕТОМ!

Кафедра маркетингу Сумського державного університету (СумДУ) продовжує активно зміцнювати свої міжнародні позиції! Нещодавно університет зробив значний крок у розширенні міжнародної співпраці, підписавши Меморандум про співпрацю з Казахським національним аграрним дослідницьким університетом (Казахстан). Ця подія є важливим етапом для розвитку міжнародного співробітництва у сфері маркетингових досліджень, освітніх проєктів і спільних наукових ініціатив.

Меморандум відкриває широкі перспективи для інтеграції освітніх і наукових процесів між двома провідними університетами. Завдяки партнерству планується обмін передовими знаннями, досвідом та інноваціями в маркетингу, що сприятиме формуванню сучасних підходів до управління, просування та аналітики у різних галузях. Зокрема, передбачено:

  • спільні наукові дослідження у галузі маркетингу та агробізнесу;
  • проведення міжнародних семінарів і конференцій, спрямованих на обмін ідеями та практиками;
  • організацію програм академічної мобільності для здобувачів вищої освіти, викладачів і науковців;
  • розробку інноваційних навчальних програм, що враховують виклики сучасного ринку.

Це партнерство гармонійно доповнює стратегічні напрямки кафедри маркетингу СумДУ щодо розширення міжнародної діяльності. Воно відкриває двері для нових перспектив у галузі освіти та науки, дозволяючи залучати здобувачів вищої освіти і науковців до глобальних ініціатив. Крім того, меморандум сприятиме зміцненню іміджу СумДУ як університету, що впроваджує найкращі міжнародні практики у свої навчальні програми.

Ця співпраця є вагомим кроком на шляху до глобалізації освітнього процесу СумДУ. Завдяки такому партнерству університет підтверджує свій статус одного з провідних закладів вищої освіти, орієнтованого на впровадження інноваційних підходів та посилення ролі науки в суспільстві.

ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ЕЕГ ТЕХНОЛОГІЙ В НЕЙРОМАРКЕТИНГУ

4 грудня о 13:00 відбулася онлайн-лекція від досвідченого нейронауковця з Університету м. Ліверпуль, Алексіса Макіна. Він поділився своїм практичним досвідом використання електроенцефалографії (ЕЕГ) у нейронаукових дослідженнях.

Під час заходу Алексіс Макін представив кілька ключових досліджень, присвячених вивченню нейронних механізмів, що лежать в основі обробки симетричних зображень. Зокрема, було продемонстровано, що симетричні візуальні стимули викликають посилену активність у певних ділянках мозку. Крім того, дослідник розповів про вплив симетрії на емоційні реакції, естетичні вподобання та сприйняття тривалості візуальних стимулів.

Велика подяка Алексісу Макіну за захоплюючу лекцію. Подана інформація розширила наші уявлення про можливості електроенцефалографії та надихнула на нові наукові дослідження.

ГРОШОВА ОСВІТА ДЛЯ МАЙБУТНІХ МАРКЕТОЛОГІВ

29 листопада студенти першого курсу спеціальності "Маркетинг" відвідали Музей історії грошей СумДУ. Ця екскурсія стала захопливою подорожжю в минуле, де отримали можливість дізнатися багато цікавого про історію грошей та їх розвиток.

Під час екскурсії майбутні маркетологи почули про еволюцію грошей на території України, про перші зображення тризубу на банкнотах минулого сторіччя та про те, як змінювалися гроші в міру розвитку друкарства. Особливу увагу було приділено унікальному українському "гаманцю-лопатнику".

Студенти дізналися про видатних земляків, які створювали дизайн перших українських грошових знаків, і змогли порівняти купюри України та сусідніх держав різних часів. Не менш цікавим було ознайомлення зі старовинними монетами-шагами та їх роллю в якості грошей і поштових марок.

Відвідувачі також побачили, як змінювався розмір, і були здивовані тим, наскільки швидко вилучають дрібні банкноти з обігу. Одним із цікавих експонатів став арифмограф, який використовувалася в минулому. Студенти також дізналися, з чого робилася сургучева печатка і як її використовували.

Велика подяка Ларисі Теофанівні за чудову екскурсію та зичимо подальшого розвитку та процвітання Музею історії грошей.

Захід проводився в рамках дисципліни "Основи маркетингової діяльності" (викл. Лілія ХОМЕНКО).

ВСТУП 2025: ТРИМАЙ ХВИЛЮ ЗМІН

Продовжуємо серію профорієнтаційних заходів для школярів. Цього разу учасниками зустрічі стали одинадцятикласниками Охтирсокої ЗОШ №8 (4 грудня) та КУ Сумської школи №1 (9 грудня).

Нагадаємо, що проект покликаний домогти зорієнтуватися майбутнім вступникам у наступних напрямках:

🎯 Унікально про ВСТУП-2025: особливості складання НМТ та ознайомлекння з ключовими правилами всутупу.
🎯 Як обрати навчальний заклад та спеціальність? Що необхідно враховувати, коли обираєш навчальний заклад. На що звернути увагу при виборі спеціальності та як обрати саме ту, в яку ти закохаєшься з першої лекції.
🎯 Міжнародна академічна мобільність | SUMDU: як поєднувати навчання в Україні та стажування за кордоном.

Запрошуємо  до  участі усіх охочих! Контактуйте з нами будь-яким зручним способом. Конт. тел.: +38 050 855 22 55.

НОВИЙ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНИЙ ПРОЄКТ

 

Минулого тижня на кафедрі маркетингу стартував новий профорієнтаційний проєкт "Вступ 2025: тримай хвилю змін".

Перші дві зустрічі відбулися з одинадцятикласниками Опорного закладу Верхньосироватський ліцей та Великочернечченського ЗЗСО СМР.

Проект покликаний домогти зорієнтуватися майбутнім вступникам у наступних напрямках:

🎯 Унікально про ВСТУП-2025:
• як обрати  додатковий предмет на НМТ;
• що таке ваговий коефіцієнт та на що він впливає;
• як самостійно розрахувати конкурсний бал;
• …та ще багато інших питань.
Експертка: Яна КРИВИЧ, відповідальний секретар приймальної комісії ННІ БіЕМ.

🎯 Як обрати навчальний заклад та спеціальність?
• Що необхідно враховувати коли обираєш навчальний заклад.
• На що звернути увагу при виборі спеціальності та як обрати саме ту, в яку ти закохаєшься з першої лекції.
Експертка: Марія МІНЧЕНКО, к.е.н., доцентка кафедри маркетингу.

🎯 Міжнародна академічна мобільність | SUMDU:
• що це таке, хто може на неї потрапити;
• як поєднувати навчання в Україні та стажування за кордоном.
Експертка: Анна КОРЖ, студентка 3 курсу, 5 обмінів за останні півроку.

Тож, ви закінчуєте школу цього навчального року та плануєте вступ до університету, але не знаєте з чого почати? Тоді цей захід для вас! Запрошуємо  до  участі усіх охочих! Контактуйте з нами будь-яким зручним способом. Крнт. тел.: +38 050 855 22 55.

ПРО ШІ ТА ПОДОРОЖ КЛІЄНТСЬКИМ ДОСВІДОМ ВІД ПЕНСИЛЬВАНСЬКОГО ДЕРЖВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

4 грудня студенти-маркетологи першого курсу мали унікальну можливість послухати лекцію від викладачки Пенсільванського державного університету Леві Пенн. Спікерка детально розкрила сучасні тенденції у сфері маркетингу, зокрема, роль штучного інтелекту в створенні незабутніх вражень для клієнтів.

Лекція охопила такі важливі аспекти, як:

  1. п’ять етапів клієнтського досвіду,
  2. ключові точки дотику цифрового досвіду в індустрії гостинності,
  3. використання ШІ в створенні захопливих вражень в кожній точці дотику з клієнтами.

Велике спасибі Леві Пенн за жваву та інтерактивну лекцію! Ваші ідеї спровокували цікаву дискусію та допомогли глибше зрозуміти потенціал штучного інтелекту в сучасному маркетингу.

МАРКЕТИНГ В ДІЇ: СТУДЕНТИ-МАРКЕТОЛОГИ НА ЕКСКУРСІЇ У ВІДДІЛЕННІ ПУМБ

15 листопада студенти-маркетологи першого курсу були на екскурсії у відділенні банку ПУМБ.

Студенти дізналися про визначну роль маркетингу в просуванні послуг та іміджу банку на ринку, організацію маркетингових досліджень для підвищення рівня задоволення клієнтів, успішні рекламні  кампанії банку, конкурентні переваги послуг та мобільного додатку ПУМБ для формування лояльності клієнтів , організацію діяльності відділень банку, специфіку роботи з віп-клієнтами та багато цікавих фішек.

В кінці екскурсії студентів зацікавила інформація про використання можливостей штучного інтелекту для аналізу поведінки споживачів.

Висловлюємо щиру вдячність за змістовну екскурсію та можливість формувати вектори професійної самовизначеності у студентів!

Захід проводився в рамках дисципліни "Основи маркетингової діяльності" (викл. Лілія ХОМЕНКО).

ХЕНРИК ДЗВІГОЛ ВІДЗНАЧИВ 20 РОКІВ НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

17 листопада 2024 року професор Хенрик ДЗВІГОЛ, викладач кафедри маркетингу Сумського державного університету та науковець Сілезького технологічного університету (м. Глівіце, Польща), відсвяткував важливу віху у своїй кар’єрі – 20 років наукової діяльності.

На урочистостях з нагоди цієї події професора Дзвігола привітали колеги з України та багатьох інших країн світу. Представники Сумського державного університету – доктор економічних наук Олексій КІЛІНСЬКИЙ, доктор економічних наук Олексій ЛЮЛЬОВ і доктор економічних наук Тетяна ПІМОНЕНКО – висловили щиру подяку та побажали професору подальших наукових здобутків і творчого натхнення.

Наукова діяльність Хенрика ДЗВІГОЛА охоплює численні напрями, зокрема якість управління в організаціях, інноваційний менеджмент, стратегії сталого розвитку, аналіз ринкових тенденцій тощо. За 20 років професор став автором багатьох фундаментальних наукових праць, співорганізатором міжнародних конференцій і активним учасником освітньо-наукових проєктів.

Святкування відзначилося міжнародним масштабом, адже привітання надійшли від науковців із понад 50 країн світу. Такий широкий відгук свідчить про значний вплив, який професор ДЗВІГОЛ має на розвиток науки не лише в Польщі та Україні, а й за їх межами.

Сумський державний університет пишається співпрацею з Хенриком ДЗВІГОЛОМ і високо цінує його внесок у розвиток кафедри маркетингу та університету в цілому. Важливою частиною досягнень професора є підтримка молодих науковців і впровадження інноваційних підходів у наукові дослідження.

Колектив Сумського державного університету щиро вітає професора Хенрика ДЗВІГОЛА з визначною датою, бажає нових наукових відкриттів, плідних досліджень і невичерпної енергії для досягнення нових висот.

Дякуємо за ваш внесок у науку та натхнення для майбутніх поколінь!

GENDER ECONOMICS: КУРС ЗАВЕРШЕНО

Невгамовні студенти-маркетологи успішно завершили курс "Gender Economics" від CERGE-EI Foundation (Чехія). Протягом двох місяців студенти слухали лекції та виконували низку практичних завдань від провідного лектора Ардіани Гаши (Університет Приштина, Албанія). Викладач від СумДу – Олена ЧИГРИН

Мова курсу – англійська.

Курс охоплював важливі аспекти гендерної рівності у сфері економіки та сприяння досягненню Цілей сталого розвитку ООН, зокрема ЦСР 5 (Гендерна рівність), ЦСР 8 (Гідна праця та економічне зростання) та ЦСР 10 (Зменшення нерівності). Програма курсу надала студентам комплексне розуміння впливу гендерних відмінностей на економіку, ринок праці та соціальну справедливість, а також ознайомила їх з інструментами для подолання існуючих дисбалансів.

До вивчення курсу були долучені слухачі  Armenian State University of Economics in Gyumri, University of Central Asia (Bishkek), University of Central Asia (Khorog), University of Pristina, West Ukrainian National University,Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University.

Викладачі та студенти мали можливість обмінюватись ідеями та знаннями, розвивати мовні навички, удосконалювати міжкультурні компетентності та встановлювати нові контакти для майбутньої діяльності. 
 

УЧАСТЬ НАУКОВЦІВ СУМДУ У СТАЖУВАННІ У ПОЛЬЩІ

З 14 по 30 листопада 2024 року викладачі кафедри маркетингу Сумського державного університету Олексій ЛЮЛЬОВ та Тетяна ПІМОНЕНКО взяли участь у науковому стажуванні «From Mind to Market: Applying Neuromarketing Techniques for Business Growth Considering SDGs», яке відбулося в Університеті WSB (Домброва Гурніча, Польща). Метою стажування було дослідження та впровадження сучасних нейромаркетингових технологій у розвиток бізнесу з урахуванням Цілей сталого розвитку (SDGs).

Програма стажування надала учасникам унікальну можливість прослухати лекції провідних експертів світового рівня. Зокрема, професор Університету Небраска-Лінкольн (University of Nebraska-Lincoln, Lincoln, USA) Ендрю Зімброф поділився своїм досвідом у сфері підприємництва, зробивши акцент на інноваційних підходах та сталому розвитку бізнесу, а професор Колумбійського університету (Columbia University in the City of New York, USA) Рафіз Абазов представив перспективи використання штучного інтелекту для вирішення глобальних викликів.

У ході стажування також було укладено угоду про спільну наукову діяльність між науковцями СумДУ та іншими учасниками заходу, зокрема професором Ендрю Зімброфом (Університету Небраска-Лінкольн, США), професором Рафізом Абазовим (Колумбійський університет, США). Ця співпраця відкриває нові можливості для розвитку інноваційних проєктів у сфері маркетингу та бізнесу.

Окрім освітньої складової, Олексій ЛЮЛЬОВ та Тетяна ПІМОНЕНКО разом із колегою Олексієм КВІЛІНСЬКИМ взяли участь у церемонії вручення дипломів PhD та Dr hab у WSB університеті в Домброві Гурнічій, що стало важливим кроком для зміцнення наукової співпраці між університетами.

Участь у таких заходах дозволяє інтегрувати міжнародний досвід у наукову діяльність СумДУ, сприяє підвищенню якості досліджень та популяризації сталих бізнес-моделей в Україні.

ЗАСНОВНИК SERPSTAT ОЛЕГ САЛАМАХА ПРО ЕФЕКТИВНІСТЬ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ

13 листопада пройшла четверта лекція від засновника сервісу Serpstat Олега Саламахи. На минулих двох тижнях студенти-маркетологи мали унікальну можливість поглибити свої знання з цифрового маркетингу та використання сервісу Serpstat.

Заключна лекція була присвячена аналізу ефективності цифрового маркетингу. На заході спікер розповів про сучасні інструменти аналітики та поділився секретами оцінки ефективності різних маркетингових каналів.

Особливу увагу було приділено таким питанням як:

  • як розрахувати ефективність роботи команди маркетологів;
  • які канали приносять найбільший прибуток;
  • які інструменти аналітики є найважливішими для маркетолога;
  • що можна піддивитися в аналітиці конкурентів;
  • як використовувати користувацькі ліди;
  • як дивитись різні метрики;
  • що і навіщо аналізувати.

Лекція Олега стала яскравим завершенням циклу занять з цифрового маркетингу. Після заходу студенти мали можливість задати питання Олегу Саламахи та отримати детальні відповіді.

Велика подяка Олегу за цікаві, насичені та інформативні лекції!