НАДИХАЮЧІ ЛЕКЦІЇ ТА НОВІ НАУКОВІ ІНІЦІАТИВИ: ПЕРШІ ВРАЖЕННЯ ВІД СТАЖУВАННЯ В ЛІВЕРПУЛІ

Викладачі кафедри маркетингу Наталія ЛЕТУНОВСЬКА та Анна РОСОХАТА активно долучаються до освітніх та наукових подій Університету м. Ліверпуль, у якому зараз проходять стажування.

Минулого тижня Наталія та Анна долучилися до гостьової лекції на базі Інституту громадського здоров’я на тему важливості промоції здорового харчування та ролі нездорових харчових звичок в захворюваннях печінки, якщо людина не дотримується принципів повноцінного харчування в своєму раціоні.

На поточному тижні вони відвідали лекцію викладача кафедри маркетингу Школи менеджменту Анатолі Цоліцева, присвячену питанню публікації наукових статей в топ-рейтингових журналах у сфері маркетингу. Він поділився своїм досвідом роботи як члена редакційної колекції та всіми етапами публікаційного процесу, які відбуваються від подачі статті до її виходу на сайті журналу.

Також Наталія та Анна активно продовжують дослідницьку роботу у співпраці з PhD, доцентом кафедри маркетингу продуктів харчування та дитячого здоров’я Еммою Бойланд щодо ролі маркетингових стимулів у харчовій поведінці молоді з використанням новітніх нейроінструментів Лабораторії харчової поведінкі Університету м. Ліверпуль.

ВИКЛАДАЧІ КАФЕДРИ МАРКЕТИНГУ РОЗПОЧИНАЮТЬ СТАЖУВАННЯ В УНІВЕРСИТЕТІ М. ЛІВЕРПУЛЬ

З 13 січня 2025 року старший викладач кафедри маркетингу Сумського державного університету, Анна РОСОХАТА, розпочала стажування в Університеті м. Ліверпуль (Великобританія) в рамках програми академічної мобільності. Цей важливий етап передбачає міжнародну співпрацю, обмін досвідом і проведення інноваційних досліджень у сфері маркетингу та сталого розвитку.

Основною метою стажування Анни РОСОХАТОЇ є маркетингове дослідження поведінки споживачів у системі поводження з відходами. Дослідницький проєкт покликаний вирішувати ключові виклики сучасності: екологія, енергетичні питання та інтеграція принципів циркулярної економіки. У рамках стажування Анна братиме участь у спільних наукових дослідженнях із представниками університету-партнера, обмінюватиметься результатами досліджень і практиками, а також братиме активну участь у семінарах та круглих столах.

З 22 січня 2025 року до команди СумДУ в Університеті м. Ліверпуль долучиться Наталія ЛЕТУНОВСЬКА. Її експертиза та багаторічний досвід у науковій і викладацькій діяльності стануть важливим підсиленням для команди. Спільно Анна РОСОХАТА та Наталія ЛЕТУНОВСЬКА сприятимуть розвитку нових наукових ідей, розширюючи горизонти міжнародної співпраці й впливу досліджень.

Щиро бажаємо обом дослідницям натхнення, нових відкриттів і плідної роботи в Університеті м. Ліверпуль! Нехай цей етап стане важливим кроком до нових досягнень, які принесуть користь як науковій спільноті, так і суспільству загалом.

УЧАСТЬ У РЕГІОНАЛЬНОМУ ФОРУМІ ЩОДО НАВЧАННЯ УКРАЇНЦІВ ДЛЯ ПОТРЕБ БІЗНЕСУ

Доцент кафедри маркетингу к.е.н, Яна КРИВИЧ долучилася до участі в регіональному форумі "Підготовка фахівців в центрах профтехосвіти Державної служби зайнятості: навчання українців для потреб бізнесу”, що відбувся 16 січня 2025 року в селі Хоружівка Роменського району Сумської області.

Захід відбувся в рамках міжрегіонального проєкту  "Реформування системи підтримки та розвитку трудового потенціалу", що реалізовується Міністерством економіки України в партнерстві з ГО "Розвиток бізнес-сектору України" за підтримки проєкту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) "Зміцнення громадської довіри (UCBI)"

Мета заходу - обговорити виклики ринку праці та знайти рішення.

До участі у заході долучились заступниця Міністра економіки України Тетяна БЕРЕЖНА, директорка Державної служби зайнятості України Юлія ЖОВТЯК, перший заступник начальника Сумської обласної військової адміністрації Тарас САВЧЕНКО, голова Ради Федерацій роботодавців Сумської області Михайло Горпенко, а також представники бізнесу Сумщини. Загалом захід об`єднав понад 120 учасників.

У ході заходу обговорювали стан ринку праці Сумської області та його перспективи, можливості Центрів професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості у підготовці, перенавчанні та перекваліфікації працівників, а також шляхи взаємодії бізнесу та влади для вирішення кадрових викликів.

Практична частина форуму включала екскурсію навчально-виробничими майстернями, під час якої у тому числі було презентовано навчальний курс "Підприємництво та бізнес-планування", викладачем якого є к.е.н., доцент кафедри маркетингу Яна КРИВИЧ.

Працюємо разом заради відновлення економіки та зміцнення трудового потенціалу нашої країни.

ПЕРЕМОГА КОМАНДИ ПРОЄКТУ З ВІДНОВЛЕННЯ ЕКОНОМІЧНОГО ТА ЛЮДСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ УКРАЇНИ

Команда проєкту «Інституційно-функціональна адаптація системи громадського здоров’я для забезпечення повоєнного відновлення економічного та людського потенціалу України» отримала фінансування від Міністерства освіти і науки України на його реалізацію впродовж 2025-2027 років.

До складу команди входить доцент кафедри маркетингу Наталія ЛЕТУНОВСЬКА, яка виконуватиме функції відповідального виконавця.

Метою проєкту є розроблення комплексної дорожньої карти адаптації системи громадського здоров’я, яка стане основою для відновлення економіки та розвитку людського капіталу України в післявоєнний період.

Наталія продовжить свої дослідження у сферах промоції здорової поведінки, вивчення споживчих патернів населення та підвищення стійкості системи охорони здоров’я до дестабілізувальних факторів. 

Вітаємо Наталію та команду з цим значущим здобутком і бажаємо успішної реалізації проєкту!

ЗІРКИ МАЙБУТНЬОГО - ЗАХИСТ ДИПЛОМІВ МАГІСТРІВ

Протягом 10-20 грудня відбулися захист дипломних робіт магістрів-маркетологів. Студенти продемонстрували глибокі знання теоретичних основ маркетингу та вміння застосовувати їх на практиці.

Серед найбільш цікавих тем, що були представлені на захисті, можна відзначити присвячені використанню нейромаркетингу у відео рекламі харчової продукції в індустріях 4.0 і 5.0, емоційному брендингу, маркетинговим стратегіям на ринку електронної комерції, управління життєвим циклом інноваційної продукції, нейромаркетингу у UX/UI дизайні. Роботи відрізнялися високим рівнем науковості, оригінальністю підходів та практичною значущістю. 

Від сучасних трендів до розробки ефективних маркетингових стратегій – кожна робота стала свідченням високого рівня підготовки майбутніх маркетологів. Комісія відзначила високий професіоналізм випускників та побажала їм успіхів у подальшій кар’єрі.

 

ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ЕЕГ ТЕХНОЛОГІЙ В НЕЙРОМАРКЕТИНГУ

4 грудня о 13:00 відбулася онлайн-лекція від досвідченого нейронауковця з Університету м. Ліверпуль, Алексіса Макіна. Він поділився своїм практичним досвідом використання електроенцефалографії (ЕЕГ) у нейронаукових дослідженнях.

Під час заходу Алексіс Макін представив кілька ключових досліджень, присвячених вивченню нейронних механізмів, що лежать в основі обробки симетричних зображень. Зокрема, було продемонстровано, що симетричні візуальні стимули викликають посилену активність у певних ділянках мозку. Крім того, дослідник розповів про вплив симетрії на емоційні реакції, естетичні вподобання та сприйняття тривалості візуальних стимулів.

Велика подяка Алексісу Макіну за захоплюючу лекцію. Подана інформація розширила наші уявлення про можливості електроенцефалографії та надихнула на нові наукові дослідження.

ЗВІТ ПРО СТАЖУВАННЯ В США У РАМКАХ FULBRIGHT VISISTING SCHOLAR PROGRAM

16 грудня доцент кафедри маркетингу Наталія ЛЕТУНОВСЬКА презентувала звіт за результатами свого стажування в Пенсильванському державному університеті на базі Школи менеджменту гостинності (м. Стейт Колледж, США) у рамках Програми Фулбрайт.

Під час доповіді вона поділилися інформацією про ті напрямки, у яких працюють наукові школи цього університету, про можливості лабораторного обладнання для проведення досліджень та про особливості організації навчального процесу в цьому закладі.

Наталія поділилася своїм досвідом свіпраці з науковцями Лабораторії Food Decisions Research (щотижневі дослідницькі зустрічі представників лабораторії, організація щорічних симпозіумів, робота над проєктами в сфері менеджменту гостинності та ін.). Наталія підкреслила роль диджиталізації для перспективного розвитку Пенсильванського державного університету та те які досягнення вже у цій сфері має цей заклад, на яких плафтформах здійснюється навчання та комунікація між студентами та викладачами.

Окремий блок звіту стосувався українського питання та ініційованим представниками університету заходам на підтримку України.  Серед напрямків подальшої співпраці з університетом проведення спільних наукових досліджень (поведінкові аспекти населення у галузі харчування, аудіомаркетинг в сфері гостинності), проєкт із розроблення диджитал-карти закладів харчування, проведення заходів віртуальної мобільності.

ВСТУП 2025: ТРИМАЙ ХВИЛЮ ЗМІН

Продовжуємо серію профорієнтаційних заходів для школярів. Цього разу учасниками зустрічі стали одинадцятикласниками Охтирсокої ЗОШ №8 (4 грудня) та КУ Сумської школи №1 (9 грудня).

Нагадаємо, що проект покликаний домогти зорієнтуватися майбутнім вступникам у наступних напрямках:

🎯 Унікально про ВСТУП-2025: особливості складання НМТ та ознайомлекння з ключовими правилами всутупу.
🎯 Як обрати навчальний заклад та спеціальність? Що необхідно враховувати, коли обираєш навчальний заклад. На що звернути увагу при виборі спеціальності та як обрати саме ту, в яку ти закохаєшься з першої лекції.
🎯 Міжнародна академічна мобільність | SUMDU: як поєднувати навчання в Україні та стажування за кордоном.

Запрошуємо  до  участі усіх охочих! Контактуйте з нами будь-яким зручним способом. Конт. тел.: +38 050 855 22 55.

ПОЧАТОК СТАЖУВАННЯ У ЧЕСЬКОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ПРИРОДНИЧИ НАУК

16 грудня 2024 року доцент кафедри маркетингу Анна РОСОХАТА розпочала тижневе стажування в Чеському університеті природничих наук (Czech University of Life Sciences Prague, CZU). Стажування триватиме до 20 грудня 2024 року та реалізується в рамках проєкту Чеської агенції розвитку «Strengthening AgriSciences in Ukraine: AgriSci-UA».

Приймаючою стороною виступає Факультет тропічних аграрних наук (Faculty of Tropical AgriSciences) Чеського університету природничих наук. Основною темою стажування є дослідження у сфері сталого управління відходами, зокрема, переробка відходів для енергетики, поведінка споживачів у процесі сортування, а також вивчення сучасних підходів до відновлення екологічних систем у післявоєнний період.

Стажування передбачає встановлення наукових контактів із дослідниками Чеського університету природничих наук, обговорення можливих напрямів співпраці у сфері сталого управління відходами, участь у наукових консультаціях і презентацію власних досліджень. Крім того, під час стажування планується визначити перспективи спільних проєктів та ініціатив, що стосуються післявоєнного відновлення України.

Це стажування відкриває нові можливості для міжнародної співпраці, спрямованої на сталий розвиток та екологічне й економічне відновлення України.

 

ПРО ШІ ТА ПОДОРОЖ КЛІЄНТСЬКИМ ДОСВІДОМ ВІД ПЕНСИЛЬВАНСЬКОГО ДЕРЖВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

4 грудня студенти-маркетологи першого курсу мали унікальну можливість послухати лекцію від викладачки Пенсільванського державного університету Леві Пенн. Спікерка детально розкрила сучасні тенденції у сфері маркетингу, зокрема, роль штучного інтелекту в створенні незабутніх вражень для клієнтів.

Лекція охопила такі важливі аспекти, як:

  1. п’ять етапів клієнтського досвіду,
  2. ключові точки дотику цифрового досвіду в індустрії гостинності,
  3. використання ШІ в створенні захопливих вражень в кожній точці дотику з клієнтами.

Велике спасибі Леві Пенн за жваву та інтерактивну лекцію! Ваші ідеї спровокували цікаву дискусію та допомогли глибше зрозуміти потенціал штучного інтелекту в сучасному маркетингу.

ЗРАЗКОВА АКРЕДИТАЦІЯ ПРОГРАМИ «МАРКЕТИНГ» З ПІДГОТОВКИ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ

Восени 2024 року на кафедрі маркетингу БІЕМ СумДУ проходила акредитація освітньо-наукової програми “Маркетинг” з підготовки докторів філософії. За результатами ретельної експертизи, проведеної Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти програма отримала найвищу оцінку – «зразкова».

Відповідне рішення було ухвалено на засіданні Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти 12 листопада 2024 р.

Цей результат є спільним досягненням усієї команди #невгамовних та  індикатором високої якості освітнього процесу та відповідності програми сучасним вимогам галузі. Також це стимул для подальшого розвитку. Ми й надалі прагнемо бути лідерами на ринку та готувати висококваліфікованих науковців, здатних вирішувати складні завдання сучасного бізнесу.

Висловлюємо щиру вдячність нашим аспірантам, чиї успіхи та досягнення є найкращим підтвердженням ефективності навчання; викладачам за їхню наполегливу працю, професіоналізм та відданість справі у підготовці висококваліфікованих фахівців та університету за постійну підтримку, створення сприятливих умов для розвитку освітніх програм та впровадження інновацій.

ХЕНРИК ДЗВІГОЛ ВІДЗНАЧИВ 20 РОКІВ НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

17 листопада 2024 року професор Хенрик ДЗВІГОЛ, викладач кафедри маркетингу Сумського державного університету та науковець Сілезького технологічного університету (м. Глівіце, Польща), відсвяткував важливу віху у своїй кар’єрі – 20 років наукової діяльності.

На урочистостях з нагоди цієї події професора Дзвігола привітали колеги з України та багатьох інших країн світу. Представники Сумського державного університету – доктор економічних наук Олексій КІЛІНСЬКИЙ, доктор економічних наук Олексій ЛЮЛЬОВ і доктор економічних наук Тетяна ПІМОНЕНКО – висловили щиру подяку та побажали професору подальших наукових здобутків і творчого натхнення.

Наукова діяльність Хенрика ДЗВІГОЛА охоплює численні напрями, зокрема якість управління в організаціях, інноваційний менеджмент, стратегії сталого розвитку, аналіз ринкових тенденцій тощо. За 20 років професор став автором багатьох фундаментальних наукових праць, співорганізатором міжнародних конференцій і активним учасником освітньо-наукових проєктів.

Святкування відзначилося міжнародним масштабом, адже привітання надійшли від науковців із понад 50 країн світу. Такий широкий відгук свідчить про значний вплив, який професор ДЗВІГОЛ має на розвиток науки не лише в Польщі та Україні, а й за їх межами.

Сумський державний університет пишається співпрацею з Хенриком ДЗВІГОЛОМ і високо цінує його внесок у розвиток кафедри маркетингу та університету в цілому. Важливою частиною досягнень професора є підтримка молодих науковців і впровадження інноваційних підходів у наукові дослідження.

Колектив Сумського державного університету щиро вітає професора Хенрика ДЗВІГОЛА з визначною датою, бажає нових наукових відкриттів, плідних досліджень і невичерпної енергії для досягнення нових висот.

Дякуємо за ваш внесок у науку та натхнення для майбутніх поколінь!

СУМСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ПІДПИСАВ МЕМОРАНДУМ ПРО СПІВПРАЦЮ З КАЗАХСЬКИМ НАЦІОНАЛЬНИМ АГРАРНИМ ДОСЛІДНИЦЬКИМ УНІВЕРСИТЕТОМ!

Кафедра маркетингу Сумського державного університету (СумДУ) продовжує активно зміцнювати свої міжнародні позиції! Нещодавно університет зробив значний крок у розширенні міжнародної співпраці, підписавши Меморандум про співпрацю з Казахським національним аграрним дослідницьким університетом (Казахстан). Ця подія є важливим етапом для розвитку міжнародного співробітництва у сфері маркетингових досліджень, освітніх проєктів і спільних наукових ініціатив.

Меморандум відкриває широкі перспективи для інтеграції освітніх і наукових процесів між двома провідними університетами. Завдяки партнерству планується обмін передовими знаннями, досвідом та інноваціями в маркетингу, що сприятиме формуванню сучасних підходів до управління, просування та аналітики у різних галузях. Зокрема, передбачено:

  • спільні наукові дослідження у галузі маркетингу та агробізнесу;
  • проведення міжнародних семінарів і конференцій, спрямованих на обмін ідеями та практиками;
  • організацію програм академічної мобільності для здобувачів вищої освіти, викладачів і науковців;
  • розробку інноваційних навчальних програм, що враховують виклики сучасного ринку.

Це партнерство гармонійно доповнює стратегічні напрямки кафедри маркетингу СумДУ щодо розширення міжнародної діяльності. Воно відкриває двері для нових перспектив у галузі освіти та науки, дозволяючи залучати здобувачів вищої освіти і науковців до глобальних ініціатив. Крім того, меморандум сприятиме зміцненню іміджу СумДУ як університету, що впроваджує найкращі міжнародні практики у свої навчальні програми.

Ця співпраця є вагомим кроком на шляху до глобалізації освітнього процесу СумДУ. Завдяки такому партнерству університет підтверджує свій статус одного з провідних закладів вищої освіти, орієнтованого на впровадження інноваційних підходів та посилення ролі науки в суспільстві.

УЧАСТЬ НАУКОВЦІВ СУМДУ У СТАЖУВАННІ У ПОЛЬЩІ

З 14 по 30 листопада 2024 року викладачі кафедри маркетингу Сумського державного університету Олексій ЛЮЛЬОВ та Тетяна ПІМОНЕНКО взяли участь у науковому стажуванні «From Mind to Market: Applying Neuromarketing Techniques for Business Growth Considering SDGs», яке відбулося в Університеті WSB (Домброва Гурніча, Польща). Метою стажування було дослідження та впровадження сучасних нейромаркетингових технологій у розвиток бізнесу з урахуванням Цілей сталого розвитку (SDGs).

Програма стажування надала учасникам унікальну можливість прослухати лекції провідних експертів світового рівня. Зокрема, професор Університету Небраска-Лінкольн (University of Nebraska-Lincoln, Lincoln, USA) Ендрю Зімброф поділився своїм досвідом у сфері підприємництва, зробивши акцент на інноваційних підходах та сталому розвитку бізнесу, а професор Колумбійського університету (Columbia University in the City of New York, USA) Рафіз Абазов представив перспективи використання штучного інтелекту для вирішення глобальних викликів.

У ході стажування також було укладено угоду про спільну наукову діяльність між науковцями СумДУ та іншими учасниками заходу, зокрема професором Ендрю Зімброфом (Університету Небраска-Лінкольн, США), професором Рафізом Абазовим (Колумбійський університет, США). Ця співпраця відкриває нові можливості для розвитку інноваційних проєктів у сфері маркетингу та бізнесу.

Окрім освітньої складової, Олексій ЛЮЛЬОВ та Тетяна ПІМОНЕНКО разом із колегою Олексієм КВІЛІНСЬКИМ взяли участь у церемонії вручення дипломів PhD та Dr hab у WSB університеті в Домброві Гурнічій, що стало важливим кроком для зміцнення наукової співпраці між університетами.

Участь у таких заходах дозволяє інтегрувати міжнародний досвід у наукову діяльність СумДУ, сприяє підвищенню якості досліджень та популяризації сталих бізнес-моделей в Україні.