Здорова поведінка та мотивація споживачів: ЄС та Україна

Наталія Летуновська

Дисципліна Здорова поведінка та мотивація споживачів: ЄС та Україна є міждисциплінарним курсом, що розкриває теоретичні основи мотивації та здорової поведінки споживачів у контексті сучасних світових та європейських трендів.

В рамках курсу вивчається базовий категорійний апарат, еволюції науки про поведінку та принципів управлінського аналізу. Ключова увага приділяється виокремленню суб’єктів та об’єктів впливу, аналізу культурних цінностей та соціальної стратифікації в Україні та ЄС, а також дослідженню ключових теорій, таких як теорія розумної та запланованої поведінки. Курс формує глибоке розуміння того, як індивідуальні (моделі свідомості) та соціальні (референтні групи, дифузія інновацій) фактори впливають на рішення споживачів щодо здоров’я та вибору товарів.

Особливий акцент у дисципліні робиться на європейському досвіді та його застосуванні в Україні, зокрема щодо захисту прав споживачів (Acquis ЄС та Директиви ЄС) та принципів екологічного маркетингу і здорової споживчої мотивації. Студенти детально вивчають моделі процесу прийняття рішень про купівлю (від усвідомлення до вибору альтернатив) і специфіку організаційної споживчої поведінки у контексті здорового споживання. Практичний блок присвячений сучасним інструментам ЄС для впровадження комплексу маркетингу на рівні територій/регіонів та оволодінню маркетинговими методами (зокрема, якісними та спеціальними) для виявлення та корекції мотивацій споживачів до здорового способу життя.

Мета курсу — надати фахівцям інструменти для ефективного управління поведінкою споживачів та забезпечення відповідності українського бізнесу європейським стандартам здоров’я та безпеки у професійній діяльності.

У результаті вивчення дисципліни ви зможете:

  • застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу та споживчої мотивації щодо формування та реалізації здорової споживчої поведінки ЄС; 
  • логічно та послідовно ставити завдання з розробки та реалізації маркетингових стратегій та сучасних інструментів ЄС для впровадження їх для територій та регіонів на основі здорового споживання на різних рівнях; 
  • орієнтувати ТОП-менеджмент, конструкторів, технологів та інших учасників процесів виробництва та реалізації продукції (послуг) із набутими практиками ЄС щодо застосування маркетингових методів і прийомів на ринку України для підвищення мотивації споживачів до здорового способу життя та споживання.

Унікальні практики:

Запрошені спікери:

Новини з проведених занять:

Відгуки студентів

Публікації за дисципліною:

  1. Saher L., Letunovska N., Rosokhata A. Healthy economy: European values for Ukraine : textbook. Kharkiv : Publ. «PhPB Panov А. N.», 2024. 186 p.
  2. The EU Cohesion policy and healthy national development: Management and promotion in Ukraine : monograph / Edited by N. Letunovska, L. Saher, A. Rosokhata. 2023, 645 p.