З 10 по 13 листопада в місті Києві вперше було проведено тренінг для тренерів, спрямований на формування у молоді культури підприємництва, у тому числі соціального. У заході взяли участь 29 представників і представниць з різних регіонів України — фахівці у сфері молодіжної політики, які працюють над розвитком ключових підприємницьких компетентностей молоді. ННІ бізнесу, економіки та менеджменту СумДУ на заході представляла к.е.н., доцентка кафедри маркетингу Кривич Яна Миколаївна.
Упродовж чотирьох днів учасники тренінгу активно підвищували рівень своїх знань, умінь і навичок, необхідних для подальшої роботи з молоддю. Програма була сфокусована на розвитку компетентностей щодо:
🔹 загального розуміння самозайнятості, підприємництва та соціального підприємництва, їхньої ролі в економічному відновленні громад;
🔹 організації підприємницької діяльності із використанням сучасних цифрових інструментів, зокрема SWOT-аналізу та CRM-систем;
🔹 комунікації, співпраці, інноваційності та вирішення проблем через методики дизайн-мислення, Lean Canvas, «дерево проблем» та інші інструменти;
🔹 підприємництва як відповідального впливу, а також умінь картувати стейкхолдерів і клієнтів задля пошуку шляхів розв’язання проблем громади;
🔹 ефективного залучення ресурсів — фінансових (гранти, кредити, інвестиції) та нефінансових (менторство, нетворкінг) у підприємницькій діяльності;
🔹 мотивування молоді до самостійного розвитку, формування бізнес-навичок і створення власних ініціатив чи соціальних підприємств.
Захід був організований Міністерством молоді та спорту України у співпраці та в межах флагманського партнерства Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні та Європейського Союзу «EU4Recovery — Розширення можливостей громад в Україні»та у межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні, ініційованої Першою Леді України Оленою Зеленською.
Участь к.е.н., доц. Кривич Я.М. у заході сприяє подальшому розвитку підприємницької освіти в ННІ БіЕМ СумДУ та відкриває нові можливості для підготовки молоді до створення власних проєктів та реалізації бізнес-ідей.