“Маркетинг і комунікація медичних та соціальних закладів” – це комплексна дисципліна, що охоплює всі аспекти маркетингової діяльності в установах сфери охорони здоров’я та соціального обслуговування.
Ви дізнаєтеся про сутність маркетингу, його основні складові та концепції, а також особливості маркетингового середовища та ринку медичних послуг. Ви дізнаєтесь про методи маркетингових досліджень, які використовуються в медичних закладах для аналізу потреб пацієнтів, конкурентів та ринкових тенденцій; особливості сегментування клієнтів, вибору цільового ринку та позиціонування медичних та соціальних послуг.
Ви навчитеся формувати асортимент послуг, політику ціноутворення та каналів збуту, використовувати сучасні технології реклами та піару в приватній та державній медицині, а також розробляти маркетингові стратегії та тактики, враховувати інноваційні аспекти маркетингу.
В результаті вивчення дисципліни ви зможете:
- Використовувати маркетинговий підхід для впливу на вибір споживача.
- Проводити маркетингові дослідження для подальшого впровадження та просування платних медичних послуг.
- Реалізовувати маркетингову діяльність медичних установ на рівні керівництва закладу.
- Використовувати сучасні технології реклами і піару в приватній і державній медицині.
Унікальні практики:
Розроблення проєкту щодо створення власного медичного (соціального) закладу.
Створення та наповнення власного сайту та сторінки (групи) в соціальній мережі під проєкт.
Запрошені спікери:

Новини з проведених занять:
Відгуки студентів
Дисципліна «Маркетинг та комунікації медичних та соціальних закладів» стала для мене справжнім простором для практики, креативу та нових відкриттів. Я навчилася не просто створювати сайт для медичного закладу, а бачити його як “вхідні двері” до довіри пацієнта.
Цінним було вміння аналізувати конкурентів - тепер я знаю, як «читати між рядків» і бачити, чим наш заклад може бути кращим. Особливий інтерес викликало завдання вигадати власну назву для медичного закладу - тут я зрозуміла, наскільки важливо розвивати унікальність бренду, а не просто “гарно звучати”.
Окрема гордість - створення продуктової моделі закладу: від концепції до конкретних послуг. А ще — навички створення дописів в Instagram, які не просто «для галочки», а з родзинкою, що чіпляє. Дякую за практичний та сучасний підхід!

Щиро дякую нашому викладачу дисципліни «Маркетинг та комунікація медичних та соціальних закладів» за цікаві лекційні та практичні заняття!
Лекції були сучасні, логічно пов’язані між собою, після їх прослуховування завжди була мотивація до подальшого навчання. Лілія Миколаївна доступно пояснювала базові поняття маркетингу та застосування їх у сфері охорони здоров’я та соціальних послуг.
Гарно запам’яталися практичні заняття, де багато уваги приділялося реальним прикладам та творчим завданням — особливо залишили сильне враження розробка сайту та робота з соцмережами.
Вивчення цієї дисципліни стало важливою частиною мого професійного становлення, додало впевненості у власних силах та допомогло усвідомити практичну цінність маркетингу в медицині. Дякую нашому викладачу Хоменко Лілії Миколаївні за отримання важливого для нас досвіду!

Приклади робіт студентів
Публікації за дисципліною:
- Хоменко Л.М., Сагер Л.Ю., Любчак В.В. Дослідження проблем ринку служби крові України. Інфраструктура ринку. 2022. 65. DOI: 10.32843/infrastruct65-19.
- Хоменко Л.М., Любчак В.В. Дослідження перспектив розвитку підприємств служби крові залежно від типу донорства. Вісник СумДУ. Серія “Економіка”. 2023. 2. DOI: 10.21272/1817-9215.2023.2-01.
- Khomenko L.M. The Level of Supplying Ukraine with Donor Blood and Blood Components: Statistical Analysis. Підприємництво і торгівля. 2022. 34. С. 64-69. DOI: https://doi.org/10.32782/2522-1256-2022-34-09