Ви коли-небудь ловили себе на думці, що купуєте щось “просто тому, що сподобалось”?
Так ось саме це і є те, чим займається нейромаркетинг!
Якщо говорити просто…
Нейромаркетинг – це поняття, що поєднує в собі психологію, маркетинг та нейронауку.
Він допомагає зрозуміти, як наш мозок реагує на рекламу, кольори, музику, запахи, слова чи навіть шрифт. По-іншому кажучи, досліджує, що “змушує” нас клікнути “купити” або пройти повз.
Нейромаркетинг вивчає всі емоції, навіть ті, які люди не можуть пояснити словами або про які навіть не здогадуються.
Як це працює?
Дослідники використовують різні методи для виявлення цих емоцій, наприклад:
- eye-tracking (коли ми відстежуємо, куди людина дивиться в рекламі);
- аналіз мікроемоцій (вивчаємо як змінюється вираз обличчя під час перегляду);
- сканування мозку (вивчаємо, які зони активуються під час перегляду контенту).
В результаті, всі ці дані допомагають компанії створити рекламу, яка не просто “гарна”, а чіпляє на рівні підсвідомості та стимулює до покупки.
3 приклади нейромаркетингу, які Ви точно знаєте:
1. Coca-Cola – “Відчуй момент”.
Червоний колір, звук відкриття пляшки, усміхнені обличчя – усі ці елементи викликають у нашому мозку асоціації з радістю і теплом. Сміливо можна сказати, що бренд таким чином продає не напій, а емоцію!
2. Apple – мінімалізм і “ефект дотику”.
Білий фон, плавна музика, детальні зйомки гаджетів крупним планом та максимально якісно – такі, здавалось прості, деталі змушують наш мозок відчувати “досконалість”, тому бренд сприймається як преміум.
3. IKEA – запах кориці у магазинах.
Так, навіть аромати можуть продавати (розумно це називається аромамаркетинг). Теплий запах кориці в IKEA створює відчуття наче ми вдома, і тому люди проводять у магазині більше часу, і, відповідно, більше купують.
Підіб’ємо підсумки:
Нейромаркетинг – це не про маніпуляції, аби просто продати, навпаки, це про дослідження і розуміння людської природи, адже знаючи, як працює мозок, бізнес може говорити з клієнтами “однією мовою” – мовою емоцій, і чіткіше визначати, що потрібно саме людям.
Хочете, щоб ваша реклама справді зачіпала і запам’ятовувалась?
Почніть думати, як ваш клієнт, або доручіть цю роботу нейромаркетингу.