Матеріали та Новини

2021 рік

Image
Cилабус з вибіркового курсу "Introduction into the Carbon-free Economy"

У рамках реалізації проєкту «Вуглецево нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE), що фінансується Європейською комісією було розроблено силабус навчального курсу «Introduction into the Carbon-free Economy». Автори курсу, Тетяна Пімоненко та Олексій Люльов. Слід відмітити, що даний навчальний курс  викладається для студентів усіх спеціальностей, а по його завершенню усі слухачі отримають відповідні сертифікати.

Link to Syllabus

Image
ВПЛИВ ПОЛІТИКИ ЗГУРТОВАНОСТІ ЄС: ЕФЕКТИВНІСТЬ ТА КОНВЕРГЕНЦІЯ

Новий навчальний рік для бакалаврів спеціальності «Маркетинг» розпочався новими семінарами в рамках  проєкту Жана Моне «Вуглецево нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE).

Чигрин Олена провела семінар на тему «Вплив політики згуртованості ЄС», в рамках якого розповіла про різні аспекти впровадження політики згуртованості ЄС: ефективність, конвергенції, нерівність, управління та багато інших.

Особливо корисним було дослідження досвіду окремих (Франції, Греції, Румунії) європейських країн з метою виявлення причинно-наслідкових зв'язків між політикою згуртованості та економічним зростанням.

Учасники дискусії намагалися відповісти на запитання: чи досягли програми, реалізовані регіонами своїх таргетів? для чого вони призначені? чи відповідало те, чого вони досягли, потребам регіонів?

Студенти зацікавились досвідом Франції щодо проекту «Програма регіонального розвитку – Бургон» в рамках якої було реалізовано заходи сталого та інклюзивного зростання.

Досвід Греції щодо просування соціальної згуртованості було розглянуто на прикладі програми «Освіта розвитку людських ресурсів та навчання протягом усього життя», метою якої  було скорочення безробіття, створення нових можливостей якісної освіти, підвищення кваліфікації та стійка зайнятість для всіх.

На прикладі Румунії було розглянуто «Оперативну програма великої інфраструктури (LIOP)», головним призначенням якої було сприяння сталому економічному зростанню та безпечному та ефективному використанню природних ресурсів. Реалізація проєкту вирішує проблеми розвитку, визначені на національному рівні з точки зору транспортної інфраструктури, розвитку сталого міського транспорту, збереження навколишнього середовища та впровадження зеленої енергетики.

За результатами лекції-дискусії студентами було узагальнено основні проблемні питання сталого та інклюзивного розвитку Сумського регіону.

Image

СПІЛКУВАННЯ, ЯКЕ НАДИХАЄ

В рамках реалізації проєкту Ерасмуз+ Жана Моне «Економіка ЄС без вуглецю: найкращі практики для України» 9 вересня 2021 р. маркетологи (групи Мкм-11, Ен-92/2мк, Ен-92/5мк-о, Мк-81/1, Мк-81/2-9) провели виїзні практично-орієнтовані заняття на базі сучасного підприємства «Завод Кобзаренка» (м. Липова Долина, Сумської області).

Підприємство «Завод Кобзаренка» є лідером на Україні по виробництву тракторних сільськогосподарських причепів, номенклатура продукції якого включає більше 100 найменувань, а міжнародна географія продажів нараховує більше 40 країн світу.

При ознайомленні з особливостями виробничо-комерційної та маркетингової діяльності студенти зустрілися з директором підприємства Дмитром Кобзаренко, який розповів про практики сталого підприємництва та реалізацію інноваційних екологічно орієнтованих програм на підприємстві:

-впровадження проектів lean-manufacturing;
-залученість персоналу підприємства до генерації ідей та реалізації зелених проєктів;
-запровадження альтернативної енергетики;
-реалізацію безвідходного виробництва та рециклінгу;
-оптимізацію структури витрат на підприємстві.

Менеджер по продажам Євгеній Христенко розповів про особливості організації маркетингової діяльності на підприємстві: формування бренду підприємства, просування продукції підприємства на вітчизняному та міжнародних ринках, впровадження цифрових технологій в маркетинговій діяльності, створення рекламної продукції підприємства.

Щиро дякуємо Дмитру Кобзаренко та Євгенію Христенко за відкритість та високу професійність, за надану можливість провести практично-орієнтовані заняття на підприємстві «Завод Кобзаренка».

Image

ВІДЗНАКА МАРКЕТОЛОГІВ ВІД ПРОЕКТУ ERASMUS+

Кафедра маркетингу отримала від Європейської комісії почесні plaque, які відзначають високий рівень якості реалізації виграних проєктів: просування ідей та цінностей Європейського Союзу, забезпечення прозорості виконання завдань проєкту, різностороння репрезентація їх результатів та отриманих досягнень

На кафедрі з 2020 року триває реалізація двох модулів в рамках програми Erasmus+ Жан Моне ✅ «Європейська політика для малого та середнього підприємництва» (керівник Пімоненко Т.В.) та ✅ «Економіка ЄС без вуглецю: найкращі практики для України» (керівник Чигрин О.Ю.). 

Триває проведення лекцій, семінарів, тренінгів, виїзних занять, екскурсій 

Кафедра маркетингу з гордістю приймає отримані відзнаки 

Image

CARBON FOOTPRINT: ПЕРЕВАГИ ДЛЯ СТЕЙКХОЛДЕРІВ

Бакалаври та магістри спеціальності "Маркетинг" продовжують відвідувати лекції та семінари в рамках проєкту Жана Моне «Вуглецево нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE) 

1 жовтня 2021 р. Cергій Леонов провів вебінар на тему «Carbon footprint: переваги для стейкхолдерів», в рамках якого розповів про історію виникнення терміну, рівні запровадження, категорію біопотенціалу, перспективи використання екологічного сліду на макро та мікро рівнях 

Цікавими для слухачів виявилися питання:
 ✔️ формування індивідуального екологічного сліду 
 ✔️ хто такі «зелені» та «коричневі» споживачі
 ✔️ як зменшення кількості дітей, життя без транспорту, відмова від подорожей і вегетаріанство впливають на екологічний слід

Image

ПРИНЦИПИ ПОЛІТИКИ БЕЗВУГЛЕЦЕВОЇ ЕКОНОМІКИ

Маркетологи продовжують реалізовувати проєкт Жана Моне «Вуглецево нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE). 

12 жовтня 2021 р. Тетяна Пімоненко провела вебінар для студентів бакалаврів та магістрів спеціальності «Маркетинг», присвячений основним принципам реалізації по Європейської політики безвуглецевої економіки.

Ключовими питаннями вебінару були: принципи безвуглецевої економіки, умови її формування, механізми реалізації, фінансова підтримка та зелене інвестування.

Слухачі проаналізували особливості «зеленого» переходу вітчизняної економіки.

Image

АЛЬТЕРНАТИВНА ЕНЕРГЕТИКА УКРАЇНИ: ПОТЕНЦІАЛ ТА БАР’ЄРИ РОЗВИТКУ

Маркетологи продовжують проводити лекції в рамках проєкту Жана Моне «Вуглецево нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE) 

26 жовтня 2021 р. Олена Чигрин та Пімоненко Тетяна розповіли студентам-бакалаврам спеціальності «Маркетинг» про особливості розвитку альтернативної енергетики України. 

Ключовими питаннями лекції були:

✔️ Енергетична стратегія України до 2035 року: ключові таргети
✔️ Аналіз  виробництва енергії за рахунок відновлювальної енергетики та темпи її розвитку
✔️ Темпи розвитку альтернативної енергетики в ЄС
✔️ Розвиток сонячної та вітрової енергетики України
✔️ Потенціал біомаси

Цікавими для слухачів виявилися питання застосування альтернативних джерел енергії на рівні окремих домогосподарств та особливості впровадження зелених тарифів.

Image

ЗЕЛЕНІ ІНВЕСТИЦІЇ ДЛЯ ВПРОВАДЖЕННЯ EUROPEAN GREEN DEAL

На кафедрі маркетингу триває реалізація проєкту Жана Моне «Вуглецево нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE) ⚡️

9 листопада 2021 р. Олена Чигрин та Олексій Люльов провели он-лайн семінар для бакалаврів та магістрів спеціальності «Маркетинг» щодо впливу зеленого інвестування на досягнення кліматичної нейтральності 

Головними питаннями лекції були:

  ✔️ глобальні тренди зеленого інвестування 
  ✔️ суспільна свідомість та  зелене інвестування
  ✔️ сучасний стан та головні перешкоди для реалізації політики зеленого інвестування в Україні 
  ✔️ механізми та інструменти політики зеленого інвестування в Україні

Дискусійними виявилися питання щодо основних складових та конкретних заходів, які формують дорожню карту залучення зелених інвестицій на Україні та яким чином вона пов’язана з загальним інвестиційним кліматом у країні.

Image

ПАРИЗЬКА УГОДА: ОСНОВНІ ЕЛЕМЕНТИ ВПРОВАДЖЕННЯ БЕЗВУГЛЕЦЕВОЇ ЕКОНОМІКИ

На кафедрі маркетингу продовжують проводити лекції в рамках проєкту Жана Моне «Вуглецево нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE) 23 листопада 2021 р. Олена Чигрин провела он-лайн вебінар для студентів бакалаврів спеціальності «Маркетинг» про шляхи впровадження головних ідей Паризької угоди-2015 

Головними питаннями лекції були:

 - ключові таргети кліматичної угоди (зменшення ризиків зміни клімату, збільшення здатності адаптації до негативних впливів, балансування фінансових потоків разом з  протидіями змінам клімату);

- особливості участі країн та їх національний внесок;

- «глобальна перевірка», як моніторинг виконання Паризької Угоди.
 
Дискусію визвало питання щодо основних складових кліматичної мети України та основних зобов’язань щодо реалізації Паризької угоди.

Image

ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ПЛАН: СТИМУЛЮВАННЯ ДОВГОСТРОКОВОГО ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ ТА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

Маркетологи продовжують реалізовувати проєкт Жана Моне «Вуглецево нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE)   2 грудня 2021 р. Тетяна Пімоненко та Яна Ус провели он-лайн лекцію для магістрів та аспірантів спеціальності «Маркетинг». Зустріч була присвячена особливостям реалізації інвестиційного плану Європи-2021-2027.

Слухачі дізналися про призначення фонду та базові напрямки фінансування.

Обмін думками був присвячений аналізу сфер фінансування проєктів, зокрема, це розвиток сталої інфраструктури, дослідження та інновації, інвестиції в освіту та навчання, охорону здоров'я, інформаційно-комунікаційні технології, розвиток відновлювальної енергетики. Окрема увага була приділена критеріям відбору проектів для фінансування та перспективі участі вітчизняних стейкхолдерів у програмах фінансування ЄС.

Image

ВПЛИВ КЛІМАТИЧНИХ ЗМІН: ДУМАЙ ГЛОБАЛЬНО, ДІЙ ЛОКАЛЬНО

Початок жовтня розпочався для студентів спеціальності «Маркетинг» новим тренінгом в рамках проєкту Жана Моне «Вуглецево нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE.

Доцент кафедри маркетингу Чигрин Олена провела тренінг, в рамках якого розповіла про особливості зміни клімату в Україні та світі. Учасники тренінгу обговорили причини та наслідки змін клімату, дискутували щодо першочергових заходів  щодо протидії кліматичних змін.

Для генерування системи заходів в рамках принципу «Думай глобально, дій локально» студенти поділилися на п’ять груп 

В процесі групової роботи слухачі запропоновували перелік першочергових дій, які можуть бути запроваджені на локальному рівні.

Презентація

Image
Відкриті лекції у рамках Європейського проєкту «EU Carbon-free economy: best practices for Ukraine»
У квітні Тетяна Пімоненко та Олена Чигрин провели ряд відкритих онлайн-лекцій у рамках курсу «The EU Cohesion policy forCarbon-free economy», що реалізується відповідно до Жан Моне Модулю «Вуглецево нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE). Усі лекції були розбиті на тематичні модулі, що окрім теоретичної частини містити і практичні кейси щодо переходу до вуглецево-нейтральної економіки.
У ході занять учасники обговорили питання щодо впливу змін клімату на розвиток країн, передумови переходу до вуглецево-нейтральної економіки. Крім цього, студенти дізнались про основні цілі та принципи вуглецево-нейтральної економіки у рамках EU Green Deal Policy. Зазначимо, що по завершенню вивчення курсу «The EU Cohesion policy for Carbon-free economy» студенти отримають сертифікати відповідно до результатів навчання.
Image
Workshop “The Carbon-free economy from the EU view”

Навчальний рік розпочався з серії воркшопів “The Carbon-free economy from the EU view” на яких студенти змогли на практичних кейсах розібрати основні принципи та цілі вуглецево-нейтральної економіки, роль та значення країн ЄС у світових кліматичних діях. Студенти визначили вклад України у досягненні вуглецевої нейтральності. Крім цього, у ході тренінгів студенти визначили гепи у гармонізації вітчизняного нормативно-правового забезпечення з Європейським при переході до вуглецево-нейтральної економіки. Участь студентів із різних спеціальностей забезпечила плідну дискусію та розроблення мультидисциплінарних рішень на поставлені проблеми у ході воркшопу.

Тренінг проводився у рамках Жан Моне Модулю «Вуглецево нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE). Усі учасники тренінгу отримали  сертифікати відповідно до результатів.

Image
Тренінг: платформи зеленого фінансування

На початку грудня запрошений спікер Олексій Люльов та співвиконавиця Жан Моне Модулю «Вуглецево-нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE) Тетяна Пімоненко провели тренінг «Платформи зеленого фінансування» для студентів маркетологів. 

Вони розповіли про наявні можливості та особливості пошуку інвестиційних ресурсів на реалізацію зелених ініціатив від Європейського банку реконструкції та розвитку, Європейського інвестиційного банку, OECD, Світового банку тощо. Крім цього, спікери наголосили на необхідності дотримання принципів транспарентності та публічності при отриманні зелених інвестицій на реалізацію проєктів.

Image
Вуглецево-нейтральна економіка: Європейська політика та нормативно-правове забезпечення
На початку травня Тетяна Пімоненко та запрошений лектор Олексій Люльов провели лекції для студентів Сумського державного університету «Вуглецево-нейтральна економіка: Європейська політика та нормативно-правове забезпечення». У онлайн-лекціях прийняло участь близько 30 студентів різних спеціальностей. Студенти дізнались про систему торгівлі викидами СО2 в країнах ЄС, Європейський кліматичний пакт тощо. Крім цього, студенти мали змогу подискутувати щодо перспектив імплементації  Європейської зеленої угоди та Кліматичної стратегії ЄС на 2020-2050 роки.
Дана онлайн-лекція проводилась у рамках курсу «The EU Cohesion policy for Carbon-free economy», що реалізується відповідно до Жан Моне Модулю «Вуглецево нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE). По завершенню вивчення даного курсу студенти отримають сертифікати відповідно до результатів навчання.
Image
Тренінг: Україна та ЄС: колаборація в рамках переходу до вуглецево-нейтральної економіки

Виконавці Жан Моне Модулю "Carbon-free economy: best practices for Ukraine" (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE) Тетяна Пімоненко та Яна Ус провели онлайн-тренінг для магістрів і аспірантів різних спеціальностей щодо можливих напрямів співпраці країн ЄС та України при переході до вуглецево-нейтральної економіки. Учасники були розділені на проектні групи, що з використанням brainstorming вибудовували карти співпраці ЄС та України у рамках переходу до вуглецево-нейтральної економіки. За результатами дискусій була вибудована оптимальна карта співпраці ЄС та України при переході до вуглецево-нейтральної економіки.

Тренінг проводився у рамках курсу «The EU Cohesion policy for Carbon-free economy», що реалізується відповідно до Жан Моне Модулю «Вуглецево нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE). Усі учасники тренінгу отримали  сертифікати відповідно до результатів.

Image
Європейська інвестиційна політика у рамках Green Deal Policy

У період з листопада по грудень співвиконавиця Жан Моне Модулю «Вуглецево-нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE) Тетяна Пімоненко провела курс лекцій «Європейська інвестиційна політика у рамках Green Deal Policy». Тетяна сфокусувала свої лекції на таких аспектах:  

  • вуглецевий слід інвестицій та соціально-відповідальне інвестування;
  • нові тенденції та механізми європейського інвестиційного плану у рамках EU Green Deal Policy;
  • торговельна політика ЄС та сталий розвиток.

Дані лекції реалізовувались у рамках курсу «The EU Green Fiscal policy for Carbon-free economy: the best practices for Ukraine». По завершенню вивчення даного курсу студенти отримають сертифікати відповідно до результатів навчання.

Image
Тренінг: промоція green lifestyle

Співвиконавиця Жан Моне Модулю «Вуглецево-нейтральна економіка: кращі практики для України» (620232-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE) Тетяна Пімоненко та Олексій Люльов провели тренінг щодо промоції green lifestyle для студентів Сумського державного університету. Тренінг обʼєднав студентів з різних спеціальностей. Під час тренінгу спікери підняли низку питань щодо актуальності промоції green lifestyle з використанням сучасних digital-інструментів. Олексій Люльов більш детально розповів про новітні тренди у розвитку digital-інструментів особливо під час пандемії.

Спікери провели майстер-клас із розроблення постів та сторіс в Instagram. У ході тренінгу студенти мали змогу власноруч розробити пости з green lifestyle та спробували їх просувати у соціальній мережі.

СумДУ

Image

БіЕМ

Image
Конгрес-центр
Image

Бібліотека

Image

Розклад

Image
Особистий кабінет
Image

Контакти

40007, Україна, м. Суми, вул. Римського-Корсакова, 2

Тел.: 0542 687 935
Fax: 0542 687 952
Email: info@kmm.sumdu.edu.ua

Image
Image