Поведінка споживача
Чи замислювалися ви коли-небудь, чому в супермаркеті обираєте сік однієї торговельної марки, а не іншої? Чому у вас викликає різні емоції той чи інший рекламний відеоролик? Чому інколи ви робите імпульсні покупки товарів? І чому акційні пропозиції діють в певні місяці, дні тижня чи години для різних категорій споживачів? Купівельні рішення зумовлені низкою факторів, так само як і застосування тих чи інших маркетингових інструментів обумовлене врахуванням впливу різних чинників через особливості психології людини.
Курс “Поведінка споживача” включає вивчення основ споживчої психології та того як формується індивідуальна траєкторія споживчої поведінки під впливом факторів внутрішнього та зовнішнього середовища. Ви познайомитеся з методами дослідження споживачів (методи аналізу даних та прогнозування купівельної поведінки). У курсі також розкриваються питання поведінки споживачів у диджитал-середовищі та використання маркетингових інструментів управління відносинами з клієнтами в онлайн.
Курс призначений для людей, які прагнуть краще зрозуміти психологію індивідуального та корпоративного споживача, те, як вона впливає на процес ухвалення рішень про купівлю товарів на різних ринках.
В результаті вивчення дисципліни Ви зможете:
- логічно та послідовно відтворювати отримані знання з психології споживача;
- критично аналізувати й узагальнювати положення концепцій поведінки споживача;
- застосовувати набуті теоретичні знання для вирішення проблем бізнесу в умовах невизначеності;
- пропонувати вдосконалення щодо функціонування ринкових суб’єктів за результатами аналізу поведінкових аспектів їх основних споживачів.
Унікальні практики:
У рамках курсу студенти мають можливість ознайомитися з принципами роботи нейромаркетингового обладнання Поведінкової лабораторії Сумського державного університету (технологїі ай-трекінгу, аналізу обличчя, електрокардіографія тощо).
Запрошені лектори-фахівці у сфері дослідження поведінки людини, представники з інших освітніх установ з України та за кордоном.
Запрошені спікери:
Новини з проведених занять:
Публікації за дисципліною:
- Letunovska N., Ziabina Ye., Lyulyov O., Pimonenko T. (2023). Consumer behavior and COVID-19: Comparing purchase incentives and ecological awareness changes. E3S Web of Conference. 456, 01005. 3rd International Interdisciplinary Scientific Conference “Digitalization and Sustainability for Development Management: Economic, Social, and Environmental Aspects. (Scopus)
- Letunovska N, Zhuk K, Krupka A. Behavioral patterns, food choices and self-conscious of population: the role in combating health destabilizing factors within national development. Економіка та суспільство. 2024. No 64. (фахова)
- Letunovska N., Khramova K., Jasnikowski A. The impact of the COVID-19 pandemic on the consumer goods market in different regions: Global changes in social media marketing strategies. Механізм регулювання економіки. 2024. № 2 (104). С. 8-28. (фахова)
- Letunovska N., Ziabina Ye., Lyulyov O., Pimonenko T. (2023). Consumer behavior and COVID-19: Comparing purchase incentives and ecological awareness changes. E3S Web of Conference 456, 01005. 3rd International Interdisciplinary Scientific Conference “Digitalization and Sustainability for Development Management: Economic, Social, and Environmental Aspects. https://www.e3s-conferences.org/articles/e3sconf/abs/2023/93/e3sconf_dsdm2023_01005/e3sconf_dsdm2023_01005.html (Scopus)
- Lyeonov S., Rosokhata A., Bilan S., Khomenko L., Kuznyetsova A., Myroshnychenko Iu., Letunovska N. (2025). Emotion-based insights into pro-environmental video campaigns: A study on waste sorting behavior in Ukraine. Environmental Economics. Volume 16, Issue 2. P. 50-72. DOI: 10.21511/ee.16(2).2025.05 (Scopus & Web of Science)
Відгуки студентів
Курс «Поведінка споживача» допоміг мені глибше зрозуміти мотивації та процес прийняття рішень покупцями.
Лекції були насичені актуальними дослідженнями та прикладами, що дозволяли побачити маркетинг з точки зору клієнта. Практичні кейси і завдання сприяли закріпленню теорії, а викладач завжди підтримував інтерес до теми та допомагав розібратися у складних аспектах поведінки споживачів.
Ці знання дуже корисні для розробки ефективних маркетингових стратегій.
Курс «Поведінка споживача» став дуже захоплюючим.
Наталія Євгенівна розповідала нам, що впливає на прийняття рішень покупця. На цьому курсі ми були не маркетологами — ми були покупцями, і це дало змогу краще зрозуміти, на що слід звертати особливу увагу, а що, навпаки, не має суттєвого впливу на успішність нашої роботи. Лекції та практичні заняття були дуже цікавими та корисними, і я впевнений, що в майбутньому використовуватиму всі ці інструменти у своїй діяльності
.
Цей курс виявився справді пізнавальним і легким для засвоєння.