Publications :

Статті у періодичних наукових виданнях, що входять до наукометричних баз даних Web of Science, Scopus / Papers in Journals which indexed by Web of Science, Scopus:

Nesterenko, V., & Olefirenko, O (2023). The impact of AI development on the development of marketing communications Marketing and Management of Innovations, 1, 169-181. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.1-15

Наукові статті у фахових виданнях / Papers in specialized Ukrainian scientific Journals
2023

  1. Nesterenko, V., & Olefirenko, O (2023). The impact of AI development on the development of marketing communications Marketing and Management of Innovations, 1, 169-181. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.1-15
  2. Nesterenko, V., Miskiewicz, R., & Abazov, R. (2023). Marketing Communications in the Era of Digital Transformation. Virtual Economics, 6(1), 57–70. https://doi.org/10.34021/ve.2023.06.01(4)
  3. Нестеренко В. І. Маркетингові комунікацій та прибутковість компанії. сase-study міжнародних компаній. Міжнародні економічні відносини та світове господарство. №47. С. 60-67
  4. Nesterenko, V. (2023). Influence of socio-demographic factors on the development of marketing Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Economics”, 10(2), 9-20. doi: 10.52566/msuecon2.2023.09
  5. Nesterenko, V., & Rosokhata, A. (2023). Marketing communication in the context of the optimal model of the national pattern system of waste management in Ukraine. Ukrainian Black Sea Region Agrarian Science, 27(2), 63-77. https://doi.org/10.56407/bs.agrarian/2.2023.63

2022
  1. Нестеренко В. Вплив сталого розвитку на зміни в застосуванні маркетингових комунікацій. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2022. 45. 35–40

  2. Нестеренко В. Трансформація суспільства і суспільних цінностей як економічних категорій. Науковий журнал «Економіка і регіон». – Полтава: ПНТУ, 2022. – Т. (2(85). – С. 88-101.

  3. Nesterenko V. Actualisation of Innovative Marketing Communications Within Modern Trends in the Promotion of Goods and Services. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2022. 43. 112–117

2021
  1. Vasylieva, Tetiana & Ziabina, Yevheniia & Olefirenko, Oleg & Nesterenko, Volodymyr. (2021). Sustainable Agricultural Land Use for an Open Land Market: Prospects or Challenges?. Mechanism of an Economic Regulation. 2021. 43-50. 10.21272/mer.2021.92.05.
  2. Росохата А.С., Мінченко М.Г., Нестеренко В.І., Яцкова Є.С. Застосування маркетингових комунікацій при підвищенні  задоволеності здобувачів ВНЗ як показник довіри суспільству. Вісник СумДУ. Серія «Економіка», № 2, 2021. С. 211-220.
Наукові статті у закордонних виданнях / Papers in the International Journals:

2023
  1. Nesterenko, V., Miskiewicz, R., & Abazov, R. (2023). Marketing Communications in the Era of Digital Transformation. Virtual Economics, 6(1), 57–70.
2021
  1. Nesterenko, V.(2021). Marketing Communications:  Ongoing  Trends  and  Options. Virtual Economics, 4(4),21-32. https://doi.org/10.34021/ve.2021.04.04(2)
Монографії / Monographs :
Підручники, методичні вказівки / Books, didactic materials
Тези доповідей / Conference thesis :
2023
  1. Nesterenko, V. Використання штучного інтелекту в маркетингових комунікаціях. Current issues of economic development: problems, perspectives, international experiences. Klaipeda, Lithuania. March 10-11, 2023. С. 130-133.
  1. Nesterenko, V. The development of ai and its impact on marketing communications. The 8th International scientific and practical conference “Progressive research in the modern world” (April 27-29, 2023) BoScience Publisher, Boston, USA. 2023.
  2. Нестеренко В. І., Росохата А. С. Ефективні інструменти інтернет реклами. Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення (випуск 75) (06-07.03.2023)
2022
  1. Нестеренко В. І. Зміни суспільства і цінностей як економічних категорій III Міжнародна науково-практична конференція «Scientific progress: innovations, achievements and prospects» 4-6.12.2022р Мюнхен, Німеччина
  2. Nesterenko V. Transformation of marketing communications in the modern world The International Scientific and Practical Online-Conference "Socio-Economic Challenges", 15-18 September 2022 Sumy
2021
  1. Rosokhata A., Nesterenko V., Kropuva V. Creative as a determinant of the marketing communication tools development. International Scientific and Practical Online-Conference «Health Economics and Management Review» (3–5.12.2021). Sumy: Sumy State University. P. 59–64
  2. Nesterenko V., Kropyva V.  Systematization of modern marketing communication tools for online sales channels. International Scientific Online Conference "Innovation, Social and Economic Challenges", 25-26 November 2021, Sumy, Ukraine.
2020
  1. Bilan Yu. V., Us Y., Nesterenko V., Huseynadze K. R. Prospects of tourism development // Socio-Economic Challenges : Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, Sumy, November 3–4, 2020. Sumy, 2020. P. 342-347.
Охоронні документи / Certificate of intelectual property right :